Saturday, May 14, 2011

Ingat senang nak bercita-cita?

Aku pelajar tingkatan 3 dan akan mengambil peperiksaan PMR. know what? saya masih tiada cita-cita,
jealous sangat bila orang tulis biodata, tulis cita-cita diorang. aku pulak? bila orang tanya apa cita-cita aku,
aku akan jawab "ku ingin terbang, mencari dewa dan bersanding di atas awan" mayang ni teruk betul
tapi nak buat macamana, aku mmg tkde cita2, sekali aku shayang ckgu aku, aku ckp aku nk jd cikgu.
hahaha. bapak takde life. sekarang ni baru aku macam terfikir aku nak jadi macam abah.
Buat segala kerja dalam 1 masa. abah berbekalkan SPM gred 3 dan sekarang menjadi pengarah.
Aku tabik abah. dia boleh menjaga , memberi nafkah kepada 9 orang anak dia.

TAPI.. (ada lagi tapi nya)
aku malas. aku setakat tolong abah sikit-sikit pun dah rasa penat jiler. apatah lagi jadi abah.
jadi suri rumah, aku tak nak kawen, jadi siapa mahu bela aku? hahaha.
siapa-siapa tolong cadangkan dekat aku, aku nak jadi apa. dah blurr sangat ni.
tapi aku mohon. janganm dah bagi cadangan mengarut. jadi cikgu tadika.
itu cita-cita masa aku enam tahun sebab cikgu tadika shayang aku, sampai sekarang dia kenal aku.
ingat lagi bila dia menangis, aku datang peluk dia. tenang kan dia. see, aku memang pandai bodek :P
beware ! 


Cita-cita memerlukan keazaman serta pengorbanan. Jika anda tidak mempunyai kedua-dua itu, anda sama seperti saya. Mari kita berusaha kearah yang berwawasan. Maju negara, maju lagi aku,cita-cita pun takda


Saya tahu awak akan tekan

1 comment: