Saturday, April 23, 2011

Pengawas

Anda tahu tugas sebagai pengawas sebenarnya apa?


Pengawas sekolah merupakan pelajar-pelajar yang terpilih di sekolah oleh guru-guru kerana akhlak dan ketrampilan yang baik dan cemerlang. Selain itu, pengawas juga di pilih dari kalangan pelajar-pelajar yang mempunyai kokurikulum dan akademik yang cemerlang.


Tapi cikgu kita salah pilih, mereka terlalu banyak kerja sehingga menyuruh kita sendiri memilih diri kita sendiri. sebab itu ada yang bersifat BANGANG seperti mana cikgu pengawas petang cakap. 
Buat pengetahuan cikgu, kami kenal diri kami. kami tidaklah seBANGANG yang cikgu anggap. 
Kami budak-budak. *remaja* bukan lah dewasa yang nak berkahwin, kami tahu had kami,
kami suka enjoy. enjoy. kami perlukan sedikit masa untuk jadi matang.
cikgu, kami mohon, tolonglah, kurangkan jelingan cikgu, kami tahu cikgu macamana.
kami bukan nak salahkan cikgu, tapi kita semua ada kesalahan masing-masing.
Saya tak ada boyfriend. yang cikgu nak jeling saya masa sebut pasal couple tu kenapa?
apa dosa saya? nak ungkit kisah budak-budak saya? harap maklum, cikgu tak suka saya, 
tapi ramai lagi yang kat luar sana shayang saya sebagai anak murid. 
Mereka selalu kutip buku saya, mereka tanda, cikgu? ada cikgu kutip dan tanda? 
haram lah kan. buku saya tahun lepas mana ada bertanda. yang ada cikgu ganti sebelum tu.
saya bukan berlagak pandai, tapi manusia perlu muhasabah diri sendiri. Bodoh tak Bodoh.
ayat-ayat cikgu tu lagi menunjukkan siapa cikgu sebenarnya. walaupun cikgu berstokin tutup aurat.
mulut pun kena beraurat jugak. terima kasih puan NY. kurang ajar tak kurang ajar.
Saya menyampaikan apa yang saya simpan :')


ikhlas dari saya,
MAYANG ZAIDANI IBRAHIM BINTI DAUD
Saya tahu awak akan tekan

0 comments:

Post a Comment