Friday, April 29, 2011

baru sahaja 15 bukan 25

Benda ni dah lama aku pendam dan aku hanya cerita dekat orang yang memang kenal kau.
Aku bukan nak jadi hipokrit , tapi mak kau sayang aku. aku tak sampai hati.
Tolong lah berubah, kalau perlu tinggalkan kekasih kau.
Kau sendiri tahu ramai orang tak suka kan? Aku juga tahu ramai mak-mak tengah ngumpat pasal kau.
Bukan susah nak berpisah. cakap macam ni : "kita break"
Mak kau pernah marah kau kan? siap sebut nama aku lagi.
Bukan tak ada orang cerita kat aku. macam-macam sumber datang mengadu.
Perlukan kau tipu mak kau, kau ada ni lah ni lah, tapi sebenarnya duduk 'merendek'.
Dulu kau selalu cakap kat aku, "tak pakai tudung berdosa"
tapi sekarang? bila kau jumpa kekasih kau, kau pakai tudung?
Aku tak boleh ubah diri kau, hanya kau yang mampu ubahkan diri kau sendiri.
Zaman gelak-ketawa dah berlalu. Ini masa untuk berubah menjadi anak perempuan yang disayangi ibubapa.
Aku sokong kau dari belakang. Semoga Allah bukakan pintu hati kau. amin...


Saya tahu awak akan tekan

0 comments:

Post a Comment