Tuesday, February 8, 2011

Apakah salah takdir atau kehendak ku sendiri?

Buka mata, simpan keazaman, simpan strategi. anda mampu buat.
Apakah anak pertama memang kena mengalah dengan dugaan hidup?
Apakah pelajar memang terpaksa melihat kerja yang menimbun?
Kokurikulum, tuisyen, saya tidak mampu ambil berat yang mana lagi penting.
Setahu saya, tuisyen saya bayar untuk ambil ilmu dan fahami apa yang saya terlewat tahu,
Tetapi apabila saya fikir kembali, kokurikulum juga penting.
GAH ! didalam dilema. Aku terasa seperti mahu demam, tetapi tak demam-demam.
Doctor cakap ini adalah kesan daripada resdung. 
Biarlah, buat sementara waktu, aku tahu aku perempuan cekal. 
Aku tahu aku perempuan yang tidak makan saman.
Aku sembahyang demi-mu ya Allah, dan aku sembahyang demi keikhlasan hatiku sendiri,
Aku pijak cermin mata, aku pijak semua benda boleh pecah, sebab aku gemuk.
Aku tidak pernah berdoa kepada Allah untuk meringankan badan aku seperti semut.
Aku tidak mahu, tetapi sekarang aku ke arah itu. sehari dua sakit, esok lusa semakin sihat sejahtera.

Ayat hari ini,
Imaginasi lebih hebat dari pengetahuan. Tanpa imaginasi, anda tidak akan berusaha ke arah itu.
TETAPI janganlah asyik berimaginasi, nanti jadi mat Jenin :') 
Saya tahu awak akan tekan

4 comments:

  1. "permulaan kebaikan umat ini adalah dengan zuhud dan yakin dan akhir kehancurannya adalah sebab bakhil dan bernagan-angan panjang..."

    sabda Rasulullah.

    maka jangan tinggalkan angan-angan dengan tanpa berbuat apa-apa.

    ReplyDelete
  2. kdg2 berkhyal ni best gak..ehe tpi jgn smpi jadi sasau sudalaa hehee

    follow sni^^

    ReplyDelete
  3. @Woofer Storm Terima kasih ya :D
    Tahu takpe.. saya sering berkhayal :)

    ReplyDelete