Friday, January 28, 2011

Boleh tak jangan bagi saya marah2?

aku : Dik, angkat balik laptop tu.dah jatuhkan, angkat lah.
adik aku : Malas
aku adik aku : Dik, suka sangat ke tengok along marah-marah? cepat tua lah along ni.
adik aku : eleh, bebel je pandai.
ummi : *menyampuk dari dapur* sama mcm ummi, asyik marah, muka pun nampak tua.

Susah sangat kah nak dengar cakap walaupun satu benda sahaja?
Kenapa bila guna kekerasan baru nak dengar?
Kenapa aku sahaja yang sering di pijak?
Pelik, dengan budak lelaki kelas, Aku lah yang paling diorang tindas.
Perempuan , kebanyakkannya okay, tapi aku tahu ramai backstabber.
dekat rumah ni, Adik ke-2 aku dikira sangat Garang dan berlagak*abah cakap*
adik-adik 3,4 pandai pun dengar cakap, bila aku, semuanya melawan.
Kalau tak suka kena bebel, buat lah kerja. Aku penat, untuk 2 minggu ni kan aku asyik lemah-lemah badan.
Jadi faham lah saya ya.. saya manusia biasa.
Puan Munirah, saya rindukan awak. percaya tak? ='( cikgu selalu merajuk and menasihati saya. Rindu..


Korang, susah ke nak faham aku? Ya Allah, banyak betul dosa aku marahkan korang. Tapi aku tak dapat nak pendam sahaja dalam hati, sakit kepala aku fikirkan benda ni, dengan ummi sahaja aku boleh luahkan.
Korang sedar syafiqah selalu menangis? Korang sedar Cikgu semua mengharapkan korang? Puan Munirah. i need you dear ! :'(  Aku tak mahu tengking korang macam atikah ramli and farisha & fatyn Nadya. Aku tak nak. serious aku belum bersedia kecuali aku dah stress sangat. Aku try buat kelas kita ceria and penuh dengan keamanan. tetapi aku gagal. aku gagal :') tunjukkan aku jalan yang benar, Ya Allah
  Saya tahu awak akan tekan

1 comment:

  1. singgah pagi dihari sabtu...
    indahnya pagi tatkala menyinsing
    su manje singgah di pagi itu
    usahlah tuan blog runsing

    bukan niat untuk bermusuh
    niat baik su bertandang
    blog sumanje sudah lusuh
    kalau sudi silalah datang

    salam kenal dari su manje

    ReplyDelete