Tuesday, January 18, 2011

Bencilah seadanya.

Tapi aku tak pernah bising, Aku tak pernah cakap apa-apa.
Marahlah, Bencilah, Menangislah, aku tidak mengharapkan apa-apa dari kau.
Dari cara kau melayan aku, dari cara kau memandang aku, aku tidak pernah ambil kisah.
Aku tidak pernah beritahu sesiapa rasa sakitnya hatiku.
Sungguh, Aku malu untuk berjumpa doktor yang pernah menjaga kes aku,
Beliau memandang ku dengan penuh makna, aku lari dari appointment.
Semua sebab aku tidak mahu mengambil berat,
Aku tidak pernah jaga pemakanan. 
Oleh itu, setiap hari aku akan menelan panadol yang sentiasa aku simpan.
Kau tidak faham apa yang Ummi rasa, kau tidak faham apa yang adik-adik aku rasa.
Perli lah aku, maki lah aku, kalau sekali pun kau ada tujuan mahu melihat aku jatuh, terpulanglah. 
Tujuan aku hanya satu,Aku mahukan 8A dan berikan kejayaan ini kepada wanita yang aku sayangi,Ummi ! 
Jika pada saat itu aku tidak bernafas lagi, Aku mohon padamu ya Allah, sedarkan semua orang,
sedarkan orang yang memaki ummi dan adik-adik bahawa mereka ini sangat baik.
Aku tidak mahu hanya memberi abah angan-angan. sebab aku benci akan angan-angan.
Jika aku tidak dapat bangun kerana terlalu sakit kepala, harap maklum, semua ini kerana kau !

Salam Sayang ,

 

Saya tahu awak akan tekan

2 comments: